Diákképzés | Trénerképzés |
ELTE tanártovábbképzés | Távoktatási program |
O.K. Tananyag |
Megújult Alapok Program
Az elmúlt kilenc év szakmai tapasztalatai és a nemzetközi trendek alapján újította meg középiskolásokat célzó gazdasági, pénzügyi, gazdálkodási edukációs programját az OTP Fáy András Alapítvány.
A 2006 óta az ország számos középiskolájába eljutó edukációs anyagot nemcsak aktualizálták, hanem új elemekkel is bővítették. Így a 17-18 évesek mellett már a 15-16 éves korosztály számára is elérhetővé válik a képzés. Mindezzel párhuzamosan a tanárokat célzó program (Alapok Program III.) is átalakításra kerül.
Az Alapítvány az elmúlt évek során is folyamatosan ellenőrizte, aktualizálta tréninganyagát. Automatikusan belekerülnek a megújított anyagba a törvényi változások, a diákok és tanáraik kérésére egyes részek hangsúlyosabb szerepet kapnak (például tőzsde, hitelek), illetve a technika fejlődésével újabb eszközök (ilyen például a PayPass) jelennek meg, amelyek érintik, érinthetik mindennapjaink pénzügyeit, ezekre a mostani átdolgozás kapcsán nagy hangsúlyt fektettek
Az oktatási modulokon belül a jövőben még több lesz az interakció, melyekhez web 2.0-s eszközöket is használnak. Így az új Alapok Program a szakmai részek mellett még több interaktív elemet tartalmaz majd.
A programfejlesztés nyolc hónapot vett igénybe és a februári - az Alapítvány Mintaiskolájában, a Budai Középiskolában megtartott - próbatanításokat és bemutatóórákat követően készen áll arra, hogy a magyarországi középiskolákban bevezetésre kerüljön.
A projekt érdekessége, hogy a jövőben a gazdasági kultúra információival nem egyszeri alkalommal, eseti tréningként találkoznak a diákok, hanem a középiskolai diákéveiket átfogó módon: négy éven keresztül, egymásra épülő modulok formájában épül be ez a fontos tudás.
Benyőcs László oktatási szakértő, a programfejlesztés egyik szakmai vezetője a következőkben foglalta össze az oktatási program újszerű módszertanát:
1. „játék", mely a termékekhez kapcsolódó emberi szükségletekre és igényekre fókuszál,
2. „prezentáció", ahol a konkrét ismeretátadás történik,
3. „feladat", amely során az elsajátított ismereteket rendszerezik,
4. „szituációs helyzet", ahol az ismeretek alkalmazása áll a fókuszban,
5. „megbeszélés", amely során a játék, a feladat vagy a szituáció során felmerült kérdésekre adunk választ, illetve lehetőséget teremtünk a résztvevők személyes tapasztalatainak megosztására.
A tervek szerint az Alapítvány 2012 második felében pályázatot hirdet a középiskolák között a négyéves program befogadására.
Hozzászólások